MDV Digital Services

Webshops

Webshops zijn sinds de Corona crisis weer voor kleine- en middelgrote ondernemingen. De lokale consument komt meer en meer tot het besef dat de huidige buitenlandse webshop mastodonten een aanslag zijn op de lokale economie. Meer en meer komen er lokale initiatieven op de proppen die steevast gaan voor lokaal, virusvrij en ecologisch.

De cijfers van de door ons gemaakte bestaande webshops liegen er niet om. Als gevolg van de pandemie konden heel wat van onze klanten overleven net dankzij hun webshop. Eén van onze klanten zag in deze periode haar algemene omzet verdrievoudigt ondanks het feit dat hun gewone winkel gesloten was.

Hoog in Google

Een webshop is zoveel meer dan maar wat productinformatie en wat foto’s. Al onze webshops presteren hoog in de Google ranking omdat ze naast de standaard modaliteiten voorzien worden van bijkomende technologie die zowel de technische aspecten als geplaats materiaal, waaronder foto’s en teksten, van wat u ingeeft kwalitatief verhogen.

Webshops, heel wat ervaring

MDV Digital Services heeft een ruime ervaring in het maken van webshops. Wist u dat andere webdesignkantoren vaak beroep doen op ons?

Zo maakt u een foute webshop:

  • U beslist om zo weinig mogelijk te investeren en maakt gebruik van een gratis of low budget formule die u ongetwijfeld werd aangeboden via allerhande sociale media.  Uw gebruiksgemak staat hierbij voorop.  Hoe simpel kan het maken van een webshop zijn!
  • U geeft de productnamen en omschrijvingen in die u hoogstwaarschijnlijk gekregen heeft uw leverancier.
  • Vervolgens geeft u de prijs in.
    Daarna doet u een upload van de foto’s die een standaardnaam dragen als foto01.jpg, dsc045png
  • U gaat naar uw bank en maakt gebruik van de door hun aangeboden software.
  • Klaar !! Laat de klanten nu maar komen !!

Gevolg:

  • Uw webshop is moeilijk vindbaar in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines en rendeert nauwelijks.  Die gratis of low budget formule is in werkelijkheid een platform… Platformen en Google zijn geen goede vrienden.
  • De kans is groot dat uw webshop tal van veiligheidslekken vertoont.
  • De website is niet in overeenstemming met de GDPR-wetgeving waardoor u met mathematische zekerheid vroeg of laat tegen een monsterboete oploopt.
  • Na een tijdje geeft u er de brui aan en alle tijd die u erin stak is verloren.
  • De tarieven van de betalingsmodules van de banken zijn vaak hoger dan de tarieven van de gespecialiseerde firma’s.
  • Als u dan toch besluit om werk te maken van een webshop gemaakt volgens de regels van de kunst merkt u dat al uw werk verloren is en dat de betrouwbaarheid van uw domeinnaam gehypothekeerd werd.

Zo maken wij een kwaliteitsvolle webshop:

  • De webshopsoftware wordt geïnstalleerd op een daarvoor speciaal geconfigureerde server die voorzien is van extra vermogen.
  • De productnamen worden ingegeven of geautomatiseerd ingelezen.
  • De door de leverancier aangeleverde productfiches en omschrijvingen worden door ons aangepast zodat Google ze makkelijker oppikt. Wist u dat Google uw website lager plaats in de zoekresultaten als u teksten kopieert van andere websites?
  • Naast de productomschrijving krijgt elk product metabeschrijving en een zoekmachine vriendelijke slug.
  • De product foto’s worden herwerkt zodat ze veel sneller inladen. Ook dit weer is een vereiste die door de zoekmachines wordt opgelegd.
  • Alle foto’s krijgen een benaming in overeenstemming met het desbetreffende artikel.
  • De foto’s worden boven op de benaming voorzien van een alt-beschrijving.
  • De webshop wordt gekoppeld aan één of meerdere online marketing places. Meer informatie hierover vindt u hier terug. https://eggcore.be/webshops/online-marketplaces/
  • De webshop heeft een voorraadbeheer systeem.
  • Er wordt een nieuwsbriefsysteem in de webshop ingebouwd.
  • De door ons aangeboden betalingsmodules en de daaraan gekoppelde transactiekosten zijn lager dan die van uw (groot)bank en bovendien veiliger.

Met als resultaat:

  • Uw webshop zal wel opbrengen en afhankelijk van de producten of diensten die u aanbiedt is een gewone winkel misschien zelfs niet meer nodig.
  • Bij de volgende Corona uitbraak is uw onderneming afdoende bewapend.

TIP !

Bespaar nooit op hosting.  We gaan niet in detail treden… Doch online databanken, verbonden met spam- en virusscanners registeren onveilige hosting servers, de websites, de domeinnamen en de mailboxen die erop draaien.

Gevolg...

  • Uw webshop gaat een lagere of geen ranking krijgen in de Google zoekresultaten.
  • Uw mails komen in de spam terecht.
  • Besluit u om uw hosting te verplaatsen naar een premium hoster gaat u nog weken erna problemen ondervinden.

Werkwijze

Om van uw webshopproject een succes te maken werken wij steeds in een aantal fases. Dit op basis van een expertise die doorheen de jaren werd opgebouwd.

Aan de hand van een persoonlijk gesprek krijgen wij de nodige feeling met uw onderneming.

Op basis daarvan definiëren wij een voorstel. Van zodra dit voorstel voldoet aan uw verwachtingen gaan wij over tot de feitelijke ontwikkeling van de webshop.

Als het lege frame klaar is gaan wij de artikels ingeven of inlezen in de webshop, hierbij houden wij rekening met de richtlijnen van de zoekmachines.

Vervolgens installeren en configureren wij de betaalmodules. Daarna gaan wij over tot het testen van de webshop om ze daarna online te plaatsen.

Meer info

UX-optimalisatie

Een geoptimaliseerde UX-design is voor uw webshop van cruciaal belang. Het succes van uw webshop staat of valt hiermee.

Mensen herinneren zich meer dan 80 procent van wat ze zien en onthouden maximum 20 procent van uw wat ze lezen. Eigenlijk spreken we beter over een UX-ontwerpproces. Dit zich steeds opnieuw herhalend en doorlopend proces bestaat uit drie onderdelen zijnde: gebruikersonderzoek, ontwerpen en bouwen.

Bij UX-design komt de focus te liggen op de beleving van de online gebruiker waarbij we zoeken naar een ideale mix tussen de elementen: uiterlijk, gevoel en gebruikersgemak.

UX-design hangt dan ook nauw samen met online marketing.

Meer info

Google Shopping

Google Shopping is de tool bij uitstek om protestadvertenties te tonen in de zoekresultaten.

Google Shopping is een vergelijkingstool die werd ingebouwd in de zoekmachine resultaten. De resultaten worden bovenaan of recht bovenaan getoond in blokken.

Deze blokken bevatten op hun beurt informatie over het product, de prijs, de webshop die ze verkoopt. In wezen verschilt het voor u als gebruiker niet veel van de standaard Google Ads.

Google Shopping heeft twee belangrijke voordelen t.o.v. Google Ads: er is het visueel voordeel enerzijds en anderzijds kan Google Shopping tot 20% goedkoper zijn. Dit heeft alles te maken met een arrest van de EU uit 2017.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie en UX-optimalisatie worden vaak met elkaar verward. Als ze goed worden toegepast gaan ze vaak hand in hand en resulteren ze samen in een beter renderende website.

Kort door de bocht is UX-optimalisatie de techniek die wordt toegepast zodat de website bezoeker snel en efficiënt de informatie of het product vindt waar hij naar zoekt.

UX-optimalisatie vertrekt dus vanuit het standpunt van de klant.

Conversie optimalisatie wil de website bezoeker aanzetten om te interageren zodat hij of zij op korte of op middellange termijn een klant wordt, m.a.w. dit is bedrijfseconomisch gerelateerd.

CONTACTEER ONS

=
footer mdv digital services