Webshops zijn sinds de Corona crisis weer voor kleine- en middelgrote ondernemingen. De lokale consument komt meer en meer tot het besef dat de huidige buitenlandse webshop mastodonten een aanslag zijn op de lokale economie. Meer en meer komen er lokale initiatieven op de proppen die steevast gaan voor lokaal, virusvrij en ecologisch.
De cijfers van de door ons gemaakte bestaande webshops liegen er niet om. Als gevolg van de pandemie konden heel wat van onze klanten overleven net dankzij hun webshop. Eén van onze klanten zag in deze periode haar algemene omzet verdrievoudigt ondanks het feit dat hun gewone winkel gesloten was.
Een webshop is zoveel meer dan maar wat productinformatie en wat foto’s. Al onze webshops presteren hoog in de Google ranking omdat ze naast de standaard modaliteiten voorzien worden van bijkomende technologie die zowel de technische aspecten als geplaats materiaal, waaronder foto’s en teksten, van wat u ingeeft kwalitatief verhogen.
MDV Digital Services heeft een ruime ervaring in het maken van webshops. Wist u dat andere webdesignkantoren vaak beroep doen op ons?
Bespaar nooit op hosting. We gaan niet in detail treden… Doch online databanken, verbonden met spam- en virusscanners registeren onveilige hosting servers, de websites, de domeinnamen en de mailboxen die erop draaien.
Om van uw webshopproject een succes te maken werken wij steeds in een aantal fases. Dit op basis van een expertise die doorheen de jaren werd opgebouwd.
Aan de hand van een persoonlijk gesprek krijgen wij de nodige feeling met uw onderneming.
Op basis daarvan definiëren wij een voorstel. Van zodra dit voorstel voldoet aan uw verwachtingen gaan wij over tot de feitelijke ontwikkeling van de webshop.
Als het lege frame klaar is gaan wij de artikels ingeven of inlezen in de webshop, hierbij houden wij rekening met de richtlijnen van de zoekmachines.
Vervolgens installeren en configureren wij de betaalmodules. Daarna gaan wij over tot het testen van de webshop om ze daarna online te plaatsen.
Meer info
Een geoptimaliseerde UX-design is voor uw webshop van cruciaal belang. Het succes van uw webshop staat of valt hiermee.
Mensen herinneren zich meer dan 80 procent van wat ze zien en onthouden maximum 20 procent van uw wat ze lezen. Eigenlijk spreken we beter over een UX-ontwerpproces. Dit zich steeds opnieuw herhalend en doorlopend proces bestaat uit drie onderdelen zijnde: gebruikersonderzoek, ontwerpen en bouwen.
Bij UX-design komt de focus te liggen op de beleving van de online gebruiker waarbij we zoeken naar een ideale mix tussen de elementen: uiterlijk, gevoel en gebruikersgemak.
UX-design hangt dan ook nauw samen met online marketing.
Meer info
Google Shopping is de tool bij uitstek om protestadvertenties te tonen in de zoekresultaten.
Google Shopping is een vergelijkingstool die werd ingebouwd in de zoekmachine resultaten. De resultaten worden bovenaan of recht bovenaan getoond in blokken.
Deze blokken bevatten op hun beurt informatie over het product, de prijs, de webshop die ze verkoopt. In wezen verschilt het voor u als gebruiker niet veel van de standaard Google Ads.
Google Shopping heeft twee belangrijke voordelen t.o.v. Google Ads: er is het visueel voordeel enerzijds en anderzijds kan Google Shopping tot 20% goedkoper zijn. Dit heeft alles te maken met een arrest van de EU uit 2017.
Conversie optimalisatie en UX-optimalisatie worden vaak met elkaar verward. Als ze goed worden toegepast gaan ze vaak hand in hand en resulteren ze samen in een beter renderende website.
Kort door de bocht is UX-optimalisatie de techniek die wordt toegepast zodat de website bezoeker snel en efficiënt de informatie of het product vindt waar hij naar zoekt.
UX-optimalisatie vertrekt dus vanuit het standpunt van de klant.
Conversie optimalisatie wil de website bezoeker aanzetten om te interageren zodat hij of zij op korte of op middellange termijn een klant wordt, m.a.w. dit is bedrijfseconomisch gerelateerd.