Sociale media marketing vormt naast een goed functionerende website een belangrijk onderdeel van uw content marketingplan. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube… elk van deze kanalen heeft zijn eigen kenmerken en spelregels.
MDV Digital Services is als geen ander geplaatst om u te begeleiden in dit traject. Wij kaapten zelfs al enkele prijzen weg voor onze sociale media marketingcampagnes.
Bij zoekmachine advertising zijn consumenten effectief opzoek naar jouw product of diensten. Ze geven een zoekterm in en hopen zo de firma terug te vinden waarvan ze denken dat die hen kan helpen. Bv.: Als je in Google speelgoed ingeeft krijg je die winkels te zien die speelgoed verkopen. Bij sociale media advertising is men niet specifiek opzoek naar een product of dienst. Je advertenties worden zichtbaar bij die profielen die interesse tonen in wat je aanbiedt. Bv.: Je advertentie op Facebook heeft betrekking op gordijnen. Die mensen of Facebook die geïnteresseerd zijn in o.a. zullen de advertentie te zien krijgen.
Bij de meeste sociale media kunnen wij uw doelgroep filteren op basis van regio, geslacht, leeftijd, interesses, status, werk, opleiding…
De sociale media die we gebruiken zijn afhankelijk van wat en wie u wenst te bereiken. Elke sociaal media heeft zijn specifieke kenmerken. De meest courante sociale media die gebruikt worden in België zijn:
Facebook: 78%, TikTok: 3%, Linkedin: 24%, Facebook Messenger: 69%, YouTube: 66%, Whatsapp: 72%, Pinterest: 26%, Instagram: 44%, Twitter: 21%, Snapchat: 15%
Influencers zijn van alle tijden. Voor de Stille generatie en de Babyboomers waren dit dorpsleraar en de dorpspastoor, voor de Generatie X waren dit de rocksterren, voor de Pragmatische generatie zijn de bekende Vlamingen of BV’s daar het beste voorbeeld van. De case bij uitsteek is toen de eerste Vlaamse commerciële zender er kwam. BV’s waren het middel bij uitstek om een vast publiek voor zich te winnen. Anderzijds zorgde de zender ervoor dat er BV’s bijkwamen of dat al bestaande BV’s aan populariteit wonnen. Hetzelfde geldt voor sociale media waar de Generatie Z en in mindere mate de Generatie Y gretig gebruik van maken en waarbij de klassieke media naar de achtergrond verdrongen zijn. Influencers hebben hier de status rocksterren.
Om zoveel mogelijk uit uw sociale mediacampagne te halen maken we een 10-tal advertenties voor één campagne. Deze advertenties worden dagelijks gemonitord. Van zodra we voldoende gegevens hebben sluiten we de minst rendabele advertenties af. Wat er in de praktijk op neerkomt dat we 2 advertenties gaan overhouden.
Om het budget van uw sociale mediacampagne zo efficiënt mogelijk te laten renderen monitoren we naast de advertenties ook de tijdstippen. Uiteindelijk zullen we de advertenties enkel op die tijdstippen laten verschijnen dat ze het meest bekeken worden.