Bij Google Ads betaalt u aan Google of aan andere zoekmachines een bedrag zodat uw website en de daarbij horende advertentie prominent getoond worden in de resultaten van de desbetreffende zoekmachine.
SEA in combinatie met een sterke website of een krachtige landingspagina blijft één van de belangrijkste online marketinginstrumenten. Met kennis van zaken zorgen wij voor de juiste strategie, de juiste kernwoorden en kwaliteitsvolle online advertenties.
Het is dankzij onze vakkennis dat uw Google Ads rendement merkelijk hoger zal liggen dan dat u gebruik zou maken van de standaard tools van Google.
De cijfers spreken voor zich. Google spreekt van een goede ‘click trough rate’ vanaf 3,5%. Bij MDV Digital Services vormen ‘click trough rates’ van boven de 15% geen uitzondering.
We hebben tal van Google Ads projecten voor zowel grote als kleine organisaties met succes afgerond.
MDV Digital Services denkt out-of-the box.
Naast Google Ads bieden maken wij ook websites en bieden wij business intelligence aan. Deze drie vakgebieden zijn onontbeerlijk om op een kwaliteitsvolle manier uw SEA-project te realiseren.
Tijdens een meeting met u of uw marketingmanager bespreken we het doel van uw SEA-campagne, het budget dat u voorhanden heeft en de online aanwezigheid van uw concurrenten. Ook analyseren we uw en hun website naar opbouw, inhoud en technische kenmerken, uw aanwezigheid op sociale media en uw statistieken uit voorgaande SEA campagnes.
Op basis van uw input en onze ervaring bepalen we de juiste strategie. Beschikt u over een fatsoenlijk budget en/of is er weinig concurrentie voor de door u aangeboden producten of diensten op het internet dan is een offensieve strategie aan te raden. Heeft u eerder beperkte middelen? Dan kan een defensieve aanpak u een beter rendement bieden.
Online advertenties maken is een kunst op zich. De gulden regel hierbij is ‘less is more‘. In functie van elke doelgroep, locatie of zoekwoord maken wij verschillende advertenties. Gedurende het SEA-traject sturen we deze, op basis van de statische gegevens, bij. Zo komen we uiteindelijk bij die advertenties terecht die voor u het best renderen.
Met een SEA campagne bent u nooit klaar. De professionele rapporteringsmodules van Google Ads en Google Analytics bieden dermate veel gedetailleerde overzichten, vaak zelfs in real-time, die het mogelijk maken om steeds weer bij te sturen. Hierdoor bereikt u een zo hoog mogelijk rendement met zo weinig mogelijke kosten.
We bepalen welk publiek interesse heeft in uw producten of diensten.
De online advertenties verschijnen enkel in die regio’s waar u actief bent.
We bekijken de prijs en het gemiddeld aantal zoekopdrachten van de voor u relevante zoekwoorden.
We focussen ons enkel op datgene wat u wenst te bereiken. Dat lijkt logisch, doch de praktijk is vaak anders.